dimecres, 12 de febrer del 2014

Pastís Cremós de Pollastre i el Llibre de la Felicitat.

Feia temps que tenia dos paquets de pasta de full donant tombs pel congelador i no li trobava utilitat. Em ronden uns MiniPies de Poma que vaig extreure'n de la web Food and Cook, que és sens dubte de les webs més boniques i amb receptes sempre originals i que no fallen mai.


Però aquesta setmana estem carregats de dolços: Tiramisú pel divendres que li he promés al meu home, ... el Pastís de Guiness i Xocolata de la Nigella Lawson que faré demà per un aniversari molt especial..., el cumple de la meva Cunyadeta que celebrem dissabte,... fa tres dies vam esmorzar Pancakes amb Xarop de xocolata,...
En fí, que el sucre ens comença a sortir per les orelles i no volia cedir a la temptació d'aquells pastissets de poma (tot i que no trigaran a caure, això segur!).

Fa un parell de dies vaig descobrir la web de la Raquel, Mi Dulce Hogar, i fent un cop d'ull a les centenars de receptes que hi té, vaig topar amb la d'un pastís de pollastre, fet amb pasta de full.
La recepta em va encantar, tant per la senzillesa en la preparació com en els ingredients.

La seva, és una versió senzilla del Pie Anglès publicat a la revista Whole Kitchen del mes de gener. Per descomptat que arribarà el dia que provaré la versió més elaborada, però per ara, ens conformem amb la recepta de la Raquel, que us ben asseguro val molt la pena.


És d'aquelles receptes que ho tenen tot: fàcil, ràpida, embruts poc i el resultat és molt gratificant.

Aprofito el post per ensenyar-vos el meu llibre de Mr. Wonderful, com diu el meu home el primer llibre que ha aconseguit acabar. Jajaja,...quin home! En realita, no és cap mèrit, el llibre en si, te'l pots acabar en 10 minuts. Tot i així, haig de dir que m'encanta. És un llibre molt positiu ple d'imatges i frases que inspiren, motiven i alegren el dia.
Frases com ara, "Sigues tu mateix, els altres ja estan agafats" "Dóna't un capritx, el teu cul potser no t'ho agrairà però el teu somriure si",... A vegades, ens cal aprendre a ser positius i aquest llibre n'és una bona eina.

Bé, us deixo ja amb la recepta, no m'allargo més. 



INGREDIENTS
200 grs de pit de pollastre
180 grs de crema fresca o nata
ratlladura de mitja llimona
2 culleretes de mostassa de Dijon
Albahaca
Sal
Pebre
1 ou
1 paquet de pasta de full

PREPARACIÓ
Feu el pollastre a la planxa. No cal que el feu massa, només que agafi color i quedi dorat. Deixeu-lo refredar i amb els dits desfeu-lo a trossets i aboqueu-lo en un bol. Afegiu la crema, la llimona, la mostassa, l'albahaca, la sal i el pebre i remeneu amb les mans i amasseu una bona estona.

Jo vaig estirar la pasta de full una mica amb el rodet. Amb un ganivet talleu la pasta de full per la meitat, però atenció una meitat ha de quedar més gran que l'altre (un dit o dos més gran).
Sobre la meitat petita, aboqueu la barreja de pollastre. Col·loqueu la meitat més gran a sobre i amb una forquilla segelleu tota la vora del vostre pastís.
Si voleu fer pastissets individuals com el que jo he fet, cap problema. A mi me'n van sortir 6 pastissos. Només haureu de dividir cada meitat en 6 rectangle (tindreu sis bases petites i 6 tapes més grans).




Pinteu el pastís amb l'ou i poseu-lo al forn uns 20-30 minuts a 180ºC, fins que veieu la massa ben cuita  i dorada.

I a gaudir! Ja em direu què us ha semblat. 

Petonets i Bon Profit!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Blogging tips